Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(88)
Forma i typ
Książki
(88)
Poradniki i przewodniki
(29)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Proza
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(92)
wypożyczone
(4)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(5)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(4)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(74)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Bleach Fiona
(9)
Schilling Dianne
(9)
Niezgoda Ewa
(8)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(7)
Jedlińska Joanna
(7)
Palomares Susanna
(5)
Szostak Anna (tłumacz)
(5)
Błońska Ewelina
(3)
Karwat Robert
(3)
Komorowska Hanna
(3)
Rogers Bill (1947- )
(3)
Świeża Bożena
(3)
Świeża Olga
(3)
Bednarkowa Wiga
(2)
Covan David
(2)
Janicka-Panek Teresa
(2)
Janowski Andrzej (1935- )
(2)
Johnson Roger
(2)
Kowalik Beata
(2)
Kołodziejczyk Magdalena (tłumacz)
(2)
Kwiatkowska-Saferna Hanna
(2)
Masłowski Michał (1944- )
(2)
Minahan Jessica
(2)
Należyty Jan Jakub
(2)
Oleksyn Anna
(2)
Plummer Deborah (1957- )
(2)
Rimland Bernard (1928-2006)
(2)
Waters Gay
(2)
Werbińska Dorota
(2)
Yellop Carol
(2)
Zdral Zofia
(2)
Akin Terri
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Ashton-Smith Jacqui
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Bartoszewska Barbara
(1)
Baum Ewa
(1)
Bauman Sabina
(1)
Bednarkówna Helena
(1)
Bernat Tomasz
(1)
Biała Monika
(1)
Bogdańska Teresa
(1)
Bowden Anni
(1)
Cotugno Albert J
(1)
Cranmer Kathy
(1)
Czyżewska Izabela
(1)
Dziedzic Agnieszka
(1)
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Fitzgerald Michael
(1)
Fleisher Marc (1967- )
(1)
Fronckiewicz Bożena
(1)
Gabony Peter
(1)
Gajek Elżbieta
(1)
Gilchrist Mary
(1)
Glasson Fiona
(1)
Gnatek Adrian
(1)
Graham Chris
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gryz Przemysław
(1)
Góralczyk Ewa
(1)
Głodowska Małgorzata
(1)
Hamid Habibi
(1)
Hanbury Martin
(1)
Harpur John
(1)
Hatton Brenda
(1)
Jackson Luke (1988- )
(1)
Jadach Beata Barbara
(1)
Janowska Zofia (tłumacz)
(1)
Janowski Andrzej
(1)
Katra Grażyna. Red
(1)
Kessick Rosemary
(1)
Kmieć-Krzewniak Katarzyna (1984- )
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Korfanty Agnieszka
(1)
Kotowska Maria
(1)
Kowalczyk Marianna
(1)
Kołodziejczyk Andrzej
(1)
Kuchta Sylwia
(1)
Laidlaw Ken (1961- )
(1)
Larson Jim (1942- )
(1)
Lawlor Maria
(1)
Lewandowska Marta
(1)
Lewis Lisa S
(1)
Lewthwaite Nancy
(1)
Liesenfeld Monika Anna
(1)
Marczak Anna
(1)
McAndrew Sean
(1)
McEwan Elaine K. (1941- )
(1)
Metera-Debaene Ewelina
(1)
Michael Jack. L. (1926- )
(1)
Michalski Maciej (1970- )
(1)
Niezgoda Ewa (pedagog)
(1)
Niezgoda Stanisław
(1)
Obłucki Janusz
(1)
Obłój Lesław
(1)
Olszewska Grażyna
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Pajączkowska Joanna
(1)
Pamuła Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(51)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(88)
Język
polski
(88)
Odbiorca
Nauczyciele
(8)
Pedagodzy
(5)
Rodzice
(4)
Terapeuci
(4)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Animatorzy
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Opiekunowie osób starszych
(1)
Pracownicy świetlic
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice dzieci autystycznych
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy kolonijni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura angielska
(1)
Temat
Dzieci autystyczne
(10)
Uczniowie
(10)
Autyzm
(7)
Języki
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Inteligencja emocjonalna
(6)
Wychowanie
(6)
Edukacja psychologiczna
(5)
Nauczyciele
(5)
Dziecko
(4)
Dziecko trudne
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Godzina wychowawcza
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rozwiązywanie konfliktów
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Zachowanie
(3)
Bajkoterapia
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Konflikt psychiczny
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież szkolna
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Profilaktyka szkolna
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Socjalizacja
(2)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Agresywność
(1)
Agresywność u nastolatków
(1)
Asertywność
(1)
Autystycy
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dietetyka
(1)
Dyrektor
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja
(1)
Emocje u dzieci
(1)
Fleisher, Marc
(1)
Gniew
(1)
Gry i zabawy
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Jackson, Luke (1988- )
(1)
Język angielski
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Logopedia
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Mediacja rówieśnicza
(1)
Mowa
(1)
Mózg
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Odpoczynek
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pamiętniki australijskie
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychodrama
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Rodzina
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Schmidt, Peter
(1)
Skinner, Burrhus Frederic (1904-1990)
(1)
Stosunki międzyludzkie
(1)
Szacunek
(1)
Telewizja
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trening grupowy (psychologia)
(1)
Uczucia
(1)
Uzdolnienia społeczne u dzieci
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie dzieci
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Poradnik
(31)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Opowiadania i nowele
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Gry i zabawy
(2)
Podręcznik
(2)
Programy nauczania
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pamiętniki niemieckie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść
(1)
Program nauczania
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Styl życia, moda i uroda
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
88 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Poradnik nauczyciela, wychowawcy, pedagoga.
Rozdział 1 Istota telewizji i jej znaczenie * Rozdział 2 Funkcje i możliwości telewizji * Rozdział 3 Rodzaje i cechy programów telewizyjnych * Rozdział 4 Preferencje dzieci w wyborze programów i filmów * Rozdział 5 Negatywne oddziaływanie telewizji * Rozdział 6 Uzależnienie od telewizji * Rozdział 7 Reklama i jej ujemne skutki * Rozdział 8 Działania profilaktyczne * Rozdział 9 Co w zamian telewizji? * Rozdział 10 Analiza indywidualnych przypadków uzależnień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5379 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: zabawy w grupach dla juniorów i seniorów, skrzynia skarbów dla animatorów, kulturoznawcza pomoc dla nauczycieli języków obcych, na każdy dzień roku.
Książka wydana takża pod tytułem "Okrągły rok zabaw : kalendarz zajęć grupowych dla seniorów : scenariusze na każdy tydzień roku do zastosowania w domach opieki i klubach seniora".
Książka Okrągły rok zabaw, to jak zobaczymy ze spisu treści rzeczywiście propozycje zabaw na okrągły rok. W założeniu przeznaczona dla grup ludzi starszych, którzy spędzają razem czas niezależnie od sytuacji, dzięki której są razem. Wskazówki do prowadzenia takich grup znajdują się we wstępie. Ale Okrągły rok zabaw to coś więcej to propozycje właściwie dla wszystkich, małych i dużych, młodych i starych, i także najmłodszych. Święta, rocznice, zajęcia związane z porą roku, tradycje można świetnie wykorzystać i na spotkaniu towarzyskim, i w szkolnej świetlicy, i wszędzie tam, gdzie ludzie wspólnie spędzają razem. Zapraszamy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19568 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. red. data wyd. 2010.
Bibliogr. s. 181-187. Indeks.
Publikacja polecana terapeutom, psychologom i rodzicom.
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym cierpiące na Zespół Aspergera, zmagają się z trudnościami w sytuacjach społecznych i problemami z komunikacją. Aby ułatwić im funkcjonowanie społeczne, niezbędne jest zaplanowanie takich interwencji, które pomogą im zrozumieć własne emocje, zapanować nad uczuciem niepokoju i przejąć kontrolę nad swoim zachowaniem.Ta książka wyjaśnia, jak krok po kroku zaplanować pracę w rówieśniczej grupie terapeutycznej, stworzyć bezpieczne i przyjazne środowisko, wyznaczyć dostosowane do różnych etapów rozwoju grupy cele indywidualne i grupowe, oraz wspierać rozwój kompetencji i umiejętności społecznych jej członków.Polecamy tę książkę wszystkim terapeutom, psychologom i rodzicom, którzy poszukują praktycznych wskazówek, w jaki sposób skutecznie wprowadzić dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świat interakcji społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18042 (1 egz.)
(dostępność ok. 09.05.2024)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Na okładce: Scenariusze lekcji i karty pracy dla uczniów.
Książka "Jak nauczyć rozwiązywania konfliktów" to bardzo rozbudowany poradnik dla nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych, zawierający ćwiczenia i strategie działania w postaci scenariuszy lekcji i kart pracy dla uczniów, opracowanych tak, by nauczyć ich umiejętności sprawnego radzenia sobie z konfliktami. Zdolność sprawnego porozumiewania się z innymi ludźmi, nawet w wypadku rozbieżności zdań lub interesów, jest kluczowa zarówno w szkole, jak i późniejszym życiu zawodowym i społecznym. Autorzy, David Covan, Susanna Palomares i Dianne Schilling, poprzez opracowanie tego poradnika stworzyli obszerne narzędzie do pracy z dziećmi w tym temacie, jednocześnie dbając o dobre teoretyczne przygotowanie prowadzących zajęcia. Całość składa się z dwóch głównych części. Pierwszy rozdział książki jest skierowany do prowadzącego. Wdraża on tematykę konfliktów, zakreślając ich dynamikę, źródła i następstwa. Tutaj znajdziemy również przegląd tematów zawartych w książce i ich krótkie wyjaśnienie. Zagadnienia te są dokładniej opisane przy poszczególnych tematach do pracy, jest także podana literatura uzupełniająca na poziomie podstawowym, średniozaawansowanym oraz zaawansowanym. Oprócz tego zostały w tym rozdziale omówione strategie dydaktyczne, w szczególności skoncentrowane na prowadzeniu rozmów w kręgu. W drugiej części poradnika zamieszczono pięć bloków tematycznych, w ramach których przeprowadzane są zajęcia: szacunek dla podobieństw i różnic, rozumienie i kontrolowanie emocji, współdziałanie i budowanie zespołu, strategie rozwiązywania konfliktów i stosowanie narzędzi rozwiązywania konfliktów. Do każdego bloku tematycznego są przyporządkowane odpowiednie ćwiczenia wraz z formularzami i kartami pracy dla uczniów. Są one przedstawione jasno, z podziałem na cele, poziom (wiek dziecka), niezbędne materiały, dokładny przebieg w formie podstawowej i niekiedy z podaną możliwością rozszerzenia, a także pytania do dyskusji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5638 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częściowo w języku angielskim.
Tę książkę napisał Marc Fleisher, dorosły autysta z High Wycombe w Wielkiej Brytanii. Jako dziecko został zdiagnozowany jako przypadek beznadziejnego zaburzenia umysłowego, bez szans na jakiekolwiek postępy. Na szczęście (w tym przypadku) jakiś czas potem diagnozę zmieniono na autyzm i powoli, kroczek po kroczku, Marc przeszedł wszystkie fazy człowieczej drogi: naukę, ośrodki wspierające, tragiczne wydarzenia w rodzinie, wyjście na samodzielność, studia, praca dla innych Książkę tę napisał dla innych autystów albo dla ich opiekunów, kierując się przesłaniem: ja to zrobiłem, możesz i ty. Możesz pokonać strach, chociaż wiem, że się boisz, i to jak. Ja sam też się okropnie bałem. Ale znalazłem na to taki-to-a-taki sposób. Spróbuj. Wiem, że potrafisz, bo ja też potrafiłem pewnie, że nie wszystko. Ale wszystko, co ci się udało, umieść w koszyku z sukcesami. Zobaczysz za niedługo, jaki będzie wielki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19627 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16180 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1554 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: Oparta na faktach opowieść o społecznych skutkach przemocy w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia. Indeks.
Fantastyczna, mądra książka, z pomocą której możemy wykryć, jaka przyczyna leży za trudnymi zachowaniami autystycznego dziecka i zbadać nasze predyspozycje do pracy z takimi dziećmi.Bardzo dobry poradnik dla rodziców i dla osób pracujących w organizacjach zajmujących się wspieraniem autystycznych dzieci. Praca z dziećmi skoncentrowana jest na osobie - nie zarządzamy ich zachowaniem, ale wspomagamy zachowania pozytywne, dzięki czemu możemy - tu i teraz - poradzić sobie z napadami niewłaściwych zachowań i rozwijać umiejętności adaptacyjne naszych podopiecznych.Ciekawa, przystępna lektura, skoncentrowana na zachowaniach trudnych, niezbędna w zestawie pomocy do pracy dla terapeutów, nauczycieli, rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19855 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 212-222. Indeks. -
Niniejsza książka to znakomity poradnik dla wszystkich tych, którzy zajmują się planowaniem i prowadzeniem treningów socjalizacyjnych dla nastolatków z Zespołem Aspergera, poczynając od rodziców, nauczycieli, a kończąc na doradcach i terapeutach. Ci młodzi ludzie powszechnie mają ogromne trudności z komunikacją i życiem społecznym, bardzo dotkliwie odczuwane zwłaszcza w okresie dojrzewania, w grupach rówieśniczych. Autorzy proponują program interwencji, w ramach których trenowane są umiejętności społeczne, mające ułatwić porozumiewanie się z rówieśnikami i akceptację przez nich. Pierwsza część książki obejmuje podstawy metodologiczne, językowe, filozoficzne i naukowe takiego podejścia. W części drugiej, praktycznej, zarysowane są:- formaty sesji- możliwe problemy i rozwiązania- waga podejścia terapeuty- rola rodziców- przykładowy schemat kursu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moje zabawki! - i inne bajki wychowawcze to zbiór dwudziestu bajek, pisanych prozą dla przedszkolaków. Książka powstała z myślą o rodzicach, opiekunach, nauczycielach i pedagogach, którzy poszukują bajek z tak zwanym morałem. Została stworzona też z myślą o dzieciach i ich potrzebach przebywania w świecie baśni oraz uczenia się, jacy powinniśmy być.To wyjątkowa pozycja, która oferuje nie tylko bajki, ale również proponuje cały proces wychowawczy związany z czytaniem. Prowadzi dziecko przez cudowny świat dobrej bajki. Maluje kolorowy świat słowami literatury pięknej, ale również przygotowuje je emocjonalnie na przyszłość. Pisarka stawia bowiem na kontakt rodzica i wychowawcy z dzieckiem.W książce nie ma wyraźnego podziału na rozdziały, bowiem każda bajka ma inny cel wychowawczy. Jest to jednak skarbnica tematów i problemów, po które można sięgnąć, gdy widzimy, że dziecko ma problem lub niejako na przyszłość, by je na ten problem przygotować, np. w oczekiwaniu na narodziny młodszego rodzeństwa.Po każdej bajce autorka proponuje zabawy indywidualne z dzieckiem i całą grupą, tematycznie związane z utworem. Działanie to ma na celu oderwanie malucha od monotonnego siedzenia i słuchania. W dalszej części zamieszczone są prace ilustracyjne z zadaniem logicznym, dzięki którym przeczytane bajki na dłużej zapadną w pamięć. Takie działanie wpływa na wszechstronny rozwój dziecka i jest dla dzieci ciekawsze. Moje zabawki! - i inne bajki wychowawcze podobnie jak inne książki tej autorki, przedstawiają kalejdoskop postaci, pomysłów, ciekawych sytuacji, ale przede wszystkim ciekawie opisanego problemu wychowawczego. To pogodne bajki, które uczą wartości moralnych, jak: poszanowania cudzej własności, dzielenia się zabawkami, odpowiedzialności za swoje zwierzątko, opiekuńczości w stosunku do młodszego rodzeństwa, oddawania zguby właścicielowi, dbania o pożyczone rzeczy oraz zwracania ich właścicielowi, tolerancji, sprzątania zabawek i innych.Pisarka podchodzi do każdego problemu z perspektywy dziecka, tak, by ono się wczuło i zrozumiało, a co za tym idzie, by pożądane zachowania i cechy wprowadzało w swoje życie.Tak właśnie jest w bajce Błękitny jednorożec, w której, może w trochę bajkowy sposób, wyjaśnia głównemu bohaterowi, dlaczego nie powinien przeszkadzać w spaniu maleńkiemu braciszkowi. Jednak właśnie takie ujęcie pozwala dzieciom na wczucie się sytuację bohaterów bajek.Nie zdradzając fascynujących przygód i tematów książki Moje zabawki! - i inne bajki wychowawcze, zachęcamy do sięgnięcia po tę pozycję.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19862 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Na książce pseud. autora, nazwa właśc.: Robert Karwat.
Drugie skrzydło to opowieści o miłości i cierpieniu, o przyjaźni i samotności, o naszych drogach ku przeznaczeniu. Walory terapeutyczne utworów zostały potwierdzone podczas licznych spotkań autorskich oraz w trakcie współpracy z młodzieżą leczącą się z uzależnień od substancji psychoaktywnych. Książkę należy polecić w szczególności młodzieży oraz wszystkim tym, którzy zastanawiają się nad sensem życia. Zaufajmy miłości. Ona obdarza nas tym co najlepsze - uśmiechem dziecka, przytuleniem, zapachem kwiatów, skrzydłami motyla. Miłość potrafi rozświetlić każde serce, nadać sens życiu. Ona potrafi sprawić, byśmy czuli się jednością. Nikt nie jest sam. Twoje serce bije dla mnie, moje serce bije dla Ciebie, nasze serca biją dla kogoś.(Opis ze strony www.empik.com)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Na okł. i str. tyt. pseudonim autora: Habibi Hamid
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 69-76. Indeks.
Przedstawiamy Państwu krótki przewodnik po interwencjach dietetycznych i środowiskowych, wskazanych w przypadku dzieci i dorosłych, cierpiących na zaburzenia ze spektrum autystycznego. Z książki można dowiedzieć się, jakich substancji zawartych w produktach spożywczych i środkach czystości należy unikać, jak sprawdzić skład danego produktu i w jaki sposób rozpocząć stosowanie diety.Znaczna część książki poświęcona jest praktycznym wskazówkom, dotyczącym funkcjonowania dziecka autystycznego poza domem. Autorzy przedstawiają sprawdzone sposoby zadbania o to, by wszyscy dorośli, opiekujący się dzieckiem, byli świadomi możliwych zagrożeń i potrafili właściwie zareagować w przypadku niepożądanej reakcji alergicznej. Przewodnik ten stanowi nieocenione źródło skondensowanej wiedzy dla rodziców, opiekunów i nauczycieli, którzy pragną stworzyć dzieciom autystycznym bezpieczne warunki zarówno w domu, jak i w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18552 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aneks.
Bibliogr. s. 167-183.
Wybór programu spośród istniejących dokumentów programowych czy tworzenie programu autorskiego wymaga orientacji w podstawowych tendencjach w edukacji w Polsce i w innych krajach europejskich. Taka orientacja pozwoli określić, który z programów nosi tradycyjny charakter, a który jest nowatorski i jakiego zakresu dotyczy jego innowacyjność. Jeśli zaś nauczyciele decydują się na stworzenie własnego programu - potrzebna jest im wiedza o tym, jak to skutecznie robić.Aby te zadania Czytelnikom ułatwić, książka zawiera:- zestaw pytań kontrolnych- procedury oceny- metody i narzędzia ewaluacji programu nauczaniaa także uwagi na temat tego, co to są programy ukryte i w jaki sposób mogą nam pomóc lub przeszkadzać.W aneksie na temat programów kształcenia zawodowego zawarta jest podstawowa wiedza, niezbędna każdemu nauczycielowi zawodu.
Spis treści: I. Kontekst prac programowych - europejska polityka edukacyjna. II. Nieco teorii. Czym jest i do czego służy program nauczania? III. Podstawowe ujęcia programu nauczania. IV. Jak samodzielnie opracować program autorski? V. Jak wybrać najodpowiedniejszy program? VI. Jak badać program? Ewaluacja programu nauczania. VII. Programy nauczania języków obcych. Aneks: Programy kształcenia zawodowego wczoraj i dziś.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16187 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 9-11.
Propozycja wydania tej książki pojawiła się po konferencji na temat organizacji opieki nad seniorami w marcu 1913 na warszawskiej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Na konferencji tej występowali naukowcy i ich asystenci z uniwersytetu w Edynburgu, a między nimi autor niniejszej publikacji, profesor Ken Laidlaw z uniwersytetu East Anglia. Po wykładach słuchacze mieli szansę uczestniczyć w warsztatach i w pewnym sensie - oczywiście w bardzo ograniczonym zakresie - przećwiczyć niektóre wybrane umiejętności, związane z opieką nad seniorami. Zajęcia prowadzone przez profesora Laidlawa cieszyły się największym powodzeniem i uczestnicy przyjęli je wręcz entuzjastycznie - nie tylko ze względu na charyzmatyczną osobowość wykładowcy, ale również dlatego, że swoją wielką wiedzę, popartą licznymi badaniami o światowym zakresie, potrafił przekazać w sposób jasny, zwięzły i pełen humoru. I taka jest ta książeczka - duża ilość udokumentowanych bibliograficznie informacji, potem opis przypadku i ćwiczenia dla terapeutów, oparte na zasadach poznawczo-behawioralnych. Chodzi głównie o depresję oraz zaburzenia lękowe, a także strategie radzenia sobie z wyzwaniami starości (wspaniały przykład Artura Rubinsteina, który koncertował przez 80 lat (!) swojego życia, a przecież nie ominęły go związane z wiekiem problemy). Ale nie tylko terapeuci skorzystają z tej lektury - również opiekunowie starszych ludzi mogą na jej podstawie uzyskać wgląd w ich psychikę oraz problemy, i lepiej dopasować styl swojej pomocy do ich potrzeb.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19859 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 148-149.
Tekst częściowo tłumaczony z języka angielskiego.
Autorzy prezentowanej książki Jim Larson i Andrzej Kołodziejczyk to wybitni specjaliści w zakresie problematyki przemocy w szkole.Jim Larson jest autorem i współautorem dwóch książek na ten temat, Najpierw pomyśl i Pomoc dzieciom w radzeniu sobie z gniewem. Zostały one przetłumaczone i wydane w Polsce przez Fraszkę Edukacyjną. Profesor Larson kilka razy odwiedził Polskę i prowadził warsztaty z nauczycielami. Na podstawie tych dwóch książek powstał program szkolenia polskich nauczycieli. Został on zaprezentowany w omawianej książce.Andrzej Kołodziejczyk jest socjologiem, trenerem-superwizorem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, współautorem programu wychowawczo-profilaktycznego Spójrz inaczej. Jest też autorem licznych warsztatów i treningów dla nauczycieli, wychowawców, pracowników socjalnych itp. Prace te są poświęcone problematyce agresji i przemocy, motywowania do zmiany zachowania i zespołów interdyscyplinarnych.Szkolni dręczyciele nie atakują pod wpływem emocji. Dobrze wiedzą, co chcą osiągnąć. Planują swe działania na zimno, by zyskać władzę nad słabszymi, aprobatę ze strony koleżanek i kolegów, a przez to panowanie nad grupą.Badania i obserwacje pokazują negatywny wpływ szkolnego dręczenia na relacje między uczniami i ich problemy edukacyjne. Te doświadczenia przenoszą się na relacje w dorosłym życiu, zarówno tych, którzy byli dręczeni, jak i tych, którzy dręczyli.Książka ta z pewnością pomoże nauczycielom w radzeniu sobie z przypadkami dręczenia wśród szkolnej młodzieży. Jest rodzajem przewodnika, wzbogaconego przykładami scenariuszy do przeprowadzenia zajęć z uczniami. Pokazuje też krok po kroku, jak zbudować i wdrożyć strategię przeciwdziałania przemocy w całym środowisku ucznia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20303 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49571 (1 egz.)
Kaucja: 10,40 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5065 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej